Hodepine

Jeg har hatt mye hodepine og endelig fant jeg noe som hjelper. Kanskje det kan hjelpe deg og?

Det var en knøttliten studie med 20 personer med fibromyalgi og 15 friske.

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0035677

De med fibromyalgi hadde lavere nivåer av CoQ10, katalase and ATP, hva nå det er. Det har noe å gjøre med energiproduksjonen i cellene.
De fikk, ifølge artikkelen, 300 mg  coenzyme q10 tre ganger om dagen.   
Men jeg lurer på om det er riktig at de fikk i seg 300 mg tre ganger om dagen, ettersom de tok kapsler fra PharmaNord, og de har bare kapsler på 30 mg og dessuten skriver de at man ikke må overskride døgndosen. Ifølge engelsk wikipedia er det mest CoQ10 i hjertene til dyr, kylling eller okse f eks. Det er også sådd tvil om verdiene i artikkelen til wikipedia stemmer (se diskusjonssiden). Kanskje det skulle være et gresk mikro-tegn. Jeg har skrevet til forfatteren, men har foreløpig ikke fått svar. Siden det ikke er så mange som leser bloggen min foreløpig, poster jeg dette likevel🙂
Så la oss si at de ga fibropasientene 30 mg tre ganger om dagen og at maksnivåene i wikipediartikkelen er riktige. Da må jeg likevel spise en kilo oksehjerte hver dag for å få i meg like mye. Glem det🙂
Tidligere har jeg fått hodepine når jeg har spist mye sukker og stivelse, og lite probiotika. Igjen: Aner ikke om det er noen sammenheng. Og jeg lurer på hvorfor jeg må ta et slikt tilskudd hele tida? Det må jo være en grunn til at jeg trenger det? Jeg har prøvd å finne ut av hva Coenzym Q10 er laget av og hvordan vi lager det og hvorfor jeg kanskje ikke lager så mye som jeg trenger, men det var alt for vanskelig. Så dere får klare dere med dette.
Categories: helse | Tags: | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.