Når det er så viktig at jeg sier det selv om du blir sur

Noen ganger har jeg lyst til å si fra til folk. Du burde slanke deg! Du må passe bedre på ungene dine! Ikke snakk så høyt i telefonen!

Dette er ikke akkurat unike tanker, men her er et forslag til regler for å si fra eller ikke:

1. Vil tjommien bli sur på meg om jeg sier fra?

2. Er det noen vits i å si fra?

3. Er det så viktig at jeg likevel bør si fra?

Av forslagene over:

Du bør slanke deg! – Tror du at tjommien ikke vet at han er tjukk?

Ikke snakk så høyt i telefonen! – Det er vel greit å si fra om. Men om det er en lettfornærmelig person er det alltid lurt å si fra litt forsiktig.

Og det med barna: Det syns jeg alltid vi skal si fra om. Det er så viktig at jeg fint tåler å bli uvenner med hvem som helst hvis det bare er en bittebitteliten mulighet for at barna får det bedre.

Categories: oss mennesker i mellom | Tags: , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.